Dupa ce a fost cu noi in vacanta la mare, Aky a facut si prima lui calatorie peste hotare. Din decembrie, westie-ul nostru are pasaport european, valabil in tarile Uniunii Europene. Nu i l-a solicitat nimeni in mod special la granita, atat vamesii romani cat si vecinii lor, bulgari, nefiind foarte curiosi sa vada ghemotocul alb care se inghesuia pe bancheta din spate a unui Opel Astra.

Ideea e urmatoarea: fiind obisnuit de mic cu masina si cu drumurile, Aky s-a comportat bine. A fost cuminte, ma rog – ce inseamna cuminte pentru un westie -, n-a dormit, a pendulat intre bratele mele si cele ale lui A. si a privit 90% din timp pe geam. Ba mai mult, si-a lipit la un moment dat capul mic de geam ca sa simta un firicel de curent rece. Cand i s-a facut sete s-a apucat sa linga fereastra aburita, asta pana la prima oprire la benzinarie cand, pe langa pauza de pipi, a baut apa.

Altfel, ne-am dus in mini-vacanta cu o geanta speciala pentru el in care am avut doua hainute, pungi pentru chestii, un castronel dublu de mancare si apa – pe care il cunoaste din calatoriile precedente, blanita pe care doarme si trei din jucariile favorite. Nu, n-au lipsit porcul si vacuta primite de la Sorina si de la Gabi. Desigur, i-am luat si hrana lui uscata, bobitele Z/D de la Hill’s, plus o conserva – pe care am deschis-o de revelion. Deh, meniu special pentru o noapte speciala.

La Arbanasi, un sat traditional situat la 3 km de Veliko Tarnovo, Aky a avut parte nu doar de atentie, ci si de un parc intreg la dispozitia lui. Alerga ca un iepure prin zapada si sarea cu labutele pe oricine ii vorbea, chiar daca limba era bulgara. Cred ca n-a ramas copac sau zid nemarcat in Arbanasi ori in Veliko, unde – fireste – ne-a insotit. Am urcat cu el si la cetate si n-a dat nici macar o secunda vreun semn ca ar fi obosit. Curios ca o baba isi baga nasul peste tot. Cred ca i-a prins bine calatoria asta.

Am uitat sa spun ca am cerut acordul proprietarului hanului in care am stat pentru a-l lua cu noi si am promis ca-i un catle mic si educat. „Be carefull!”, mi-a scris bulgarul, iar Aky nu ne-a facut de ras. Am avut o singura problema cu el: nu ni s-a fost permis accesul in Melody, un pub din reteaua Ego, pizza & bbq. O suta de metri mai incolo, intr-un alt local din retea, am fost primiti cu Aky, care si-a gasit locul rapid la picioarele noastre. Tot Ego, tot Veliko, dar oameni mai deschisi la minte.

Mai jos, cateva fotografii de vacanta: