Etichete

, ,


Zgarda sau ham? Dilema asta o are orice prieten al unui catelus, aflat la inceput de drum. In ceea ce ne priveste, am optat pentru zgarda si nu regretam alegerea. Westie-ul nostru are o tinuta frumoasa, de concurs, si nici nu are coloana modificata.

Cand l-am luat pe Aky avea 3 luni. Firesc, trebuia sa-l scoatem afara si i-am cumparat si zgarda si ham. N-am apucat sa-i punem hamul pentru ca ghemotocul n-a parut prea incantat de „harnasament”. Si nici noi.

Veterinarul ne-a recomandat sa nu folosim hamul explicandu-ne ca purtarea acestuia i-ar modifica coloana vertebrala unui catelus. Fiind mic si curios de tot ce inseamna „exterior” se smuceste, trage, nu merge tocmai „la pas”, iar hamul ii produce neplaceri.

Am ascultat sfatul veterinarului si suntem multumiti de cum s-a dezvoltat osatura westie-ului nostru.

In ceea ce priveste zgarda – ea trebuie pusa la gat dar nu foarte strans. Intre pielea animalului si zgarda trebuie sa existe o distanta de doua degete la propriu. Asta inseamna sa ii puneti zgarda si cand o inchideti sa mai fie loc cat sa va incapa doua degete.

Astfel nu ii veti face rau. Daca e prea larga – va scoate capul din ea (se intampla), daca e prea stransa – ii faceti rau catelusului. Oricum, cand il plimbati e bine sa vorbiti cu catelusul, cel putin la inceput, la primele plimbari. Asa el va fi atent la vocea stapanului si nu la stimulii exteriori de pe strada (caini, zgomote, masini, ahrtii care fosnesc).